Pazar, Temmuz 09, 2006

Şeftalili Kek


Elimde iki tane çok olgunlaşmış şeftali,içimde baharatlı bir kek pişirme hevesi ile bu kekleri biraz önce fırından çıkardım.Birde uzun zamandır kullanmak istediğim 12'li muffin kalıbım var tabi.Elimde tüm bunlara uyan bir tarif yoktu biraz ondan biraz bundan karıştırıp pişirdim.Önce yine başarısız bir deneme diye üzüldüm ama baharat kokan yumuşacık keklerim oldu.

Malzemeler;
  • 1 çay fincanı fruktoz(ilk defa kullanıyorum)
  • 1 çay fincanı tam buğday unu
  • 1 çay fincanı beyaz un
  • 2 yumurta
  • 1/2 çay fincanı toz badem
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 çay fincanı rendelenmiş şeftali
  • 1/2 çay fincanı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ

Yapılışı;

Yumurtaları fruktoz ile çırptım(şeker ile çırpıldığında olduğundan daha az kıvam aldı).Yoğurt,tereyağ ve şeftali püresini ekleyip çırpmaya devam ettim(1 dakika kadar).Un,tozbadem,kabartma tozu ve tarçını ekleyip düşük devirde malzemeler karışıncaya kadar çırpıp,kalıpların yarısını dolduracak şekilde karışımı paylaştırdım.(Artan kısım için 12 cm çapındaki küçük borcam tenceremi kalıp olarak kullandım) 170 derece ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirdim.

Bu tarife bir şeftali yetiyor ama benim elimde iki tane şeftali vardı ve ikisini de rendelemiş olunca kalanı Dr.Oetker Kıvam Artıcıdan 3 tatlı kaşığı ve 2 tatlı kaşığı bal ile karıştırıp.Keklerin üstüne pay ettim.Biraz da toz badem serptim.Afiyet olsun!

11 yorum:

vintage biscuit dedi ki...

UZUN BI ARADAN SONRA GERI DONDUNNN
SUPER
SEFTALILI BI ACILIS
ELINA SAGLIK
SONRA MIDENE
BIZE SADECE FOTOGRAFMI :)))

NoktasizvirguL dedi ki...

Ben becerebilir miyim ki :D

Yok yok en iyisi anneme göstereyim :D

merakli dedi ki...

vintage;bende bir tane yiyebildim.Diyetteyim daha 8 kilo vermem gerek :( ama adana'ya yolun düşerse mutlaka beklerim!

Noktasızvirgül; hoşgeldin :)

Adsız dedi ki...

eline sağlık meraklicim, haftasonu yine döktürmüşsün, süper görünüyor..
o kadar güzel tarif ediyorsun ki, senin tariflerini okur okumaz içime bir pişirme-taşırma arzusu doluyor :)
biz senin koordinatlarına yakın bir yerde bulunduğumuz için fotoğrafa ek olarak orjinalini de görme/tatma şansına sahip olabiliriz di mi?

sevgiler,

demett

merakli dedi ki...

sevgili demett;beni haftasonu burada bırakıp yazlığa gittiğinizi bu sefer görmezden geleceğim!!
taze naneli çikolatalı bir tarif var.onuda deneyip sana getireceğim :)

Adsız dedi ki...

ben adanadayim...
ve yemek günlüklerini s1k takip ediyorum....
blogu olmay1p bu isi seven çok kisi var adana da ...keske bir organizasyon yapabilsek ve görüsebilsek....pastalar1m1z1 böreklerimizi yap1p çay içsek birlikte...

merakli dedi ki...

Pastacı papatya; ne güzel olur! Ama malum,yaz aylarında Adana'da pek kimse kalmaz.Nasıl bir organizasyon yapsak acaba?

Gökçe dedi ki...

bende istiyom.. ama ne kurabiye nede pasta denemelerimin başarıyla sonuçlandığını göremedim şu yaşıma kadar off off

merakli dedi ki...

Gökçe,dene bak çok kolay.Benim de adım Gökçe bu arada!

Adsız dedi ki...

Looking for information and found it at this great site... »

Adsız dedi ki...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » »