Perşembe, Mart 02, 2006

Bardak Tatlısı


Ben küçükken bu tatlıya bardak tatlısı derdim asıl adı ne acaba diye annemin tarif defterine baktım;orada da bardak tatlısı yazıyor.

Tadı güzeldir ama ben en çok görünüşünü severim.

Mlz.
4 yumurta sarısı
1 1/2 kahve fincan nişasta
1 su bardağ ı toz şeker
1 lt süt
1 paket vanilya

Yapılışı;
Yumurta,şeker ve nişastayı soğuk sütle karıştırıp kısık ateşte devamlı karıştırarak pişiriyoruz.Muhallebi kıvamına gelince vanilyayı ekleyip kase yada bardaklara paylaştırın(fotograftaki bardakla 8 tane adet oluyor) 4-5 yemek kaşığı şekeri tavada karamelize edip bardaklara pay edin.Şekerin donup kalmasına aldırmayın 1-2 saat sonra eriyerek tatlının altın sarısı bir renk almasını sağlayacak.

Afiyet olsun!

Not: Zeynep beni sobelemiş!Bende 4'lerimi yarın yazacağım :)

3 yorum:

demett dedi ki...

krem karamel canavarı kocamızı bununla yatıştırabilir miyiz??

merakli dedi ki...

bence çok sever.ayrıca krem karamel yapmaktan daha kolay!

dileks dedi ki...

süper süper süper ellerine sağlık harika olmuş www.blogcu.com/dileks